Nieuws & blogs

Checklist: het digitale advocatenkantoor

/

Claudia Heemskerk - Lexxyn Groep

27 augustus 2019

Door de jaren heen is het belang van ICT op advocatenkantoren snel veranderd en bovenal gegroeid. Wie ooit een kantoor is gestart, of ICT in zijn of haar portefeuille heeft gehad, weet hoe lang de lijst van te regelen zaken inmiddels is geworden. Er zijn open deuren zoals een laptop en een internetverbinding, maar ook minder voor de hand liggende zaken zoals beveiliging, document management of CRM systemen.

Wij vinden het belangrijk dat de juridische sector de juiste kennis heeft om geïnformeerde beslissingen te nemen als het gaat om ICT of digitalisering. Daarom geven wij bijvoorbeeld op de Advocaat & Ondernemerdag van de SJBN tips over het kiezen van de juiste ICT voorzieningen.

Ook schreven wij het e-book “To cloud or not to cloud”. Hierin bespreken we de mogelijkheden en overwegingen als het gaat om ICT voor de juridische praktijk. Dit e-book is kosteloos te downloaden op onze website.

Download de checklist
Lexxyn Groep heeft samen met de Lexxyn Partners een uitgebreide checklist gemaakt over waar u aan moet denken bij ICT en het digitaliseren van uw advocatenkantoor. Daarbij kijken we naar vier pijlers: communicatie, vakspecifieke software, kantoorautomatisering en veiligheid & regelgeving. Wilt u meer weten over hoe u verder invulling geeft aan de zaken op deze checklist? De Lexxyn Partners helpen u graag verder.

> Download de checklist (PDF)