Nieuws & blogs

6 handige apps voor zakelijke gebruikers

/

Dimmen Wesdijk - Helder Telecom & ICT

14 juni 2019

Je moet het leven makkelijk maken! Zo ook je zakelijke leven. Maak daarom gebruik van een aantal slimme apps die je leven als ondernemer een heel stuk makkelijker maken. We zetten een paar veelgebruikte apps voor je op een rijtje.

1. Evernote
Evernote is al jarenlang één van de meest gedownloade productiviteit apps op de markt. Maar wat doet Evernote precies? Evernote is een digitaal notitieblok waarin je al je aantekeningen kunt maken, die vervolgens worden opgeslagen in de cloud. Zo hoef je niet bang te zijn dat je bepaalde aantekeningen zult verliezen. Je kunt Evernote gebruiken voor praktisch alle soorten documenten, zoals simpele aantekeningen, maar ook voor foto’s en grotere bestanden.

Grootse pluspunt aan Evernote is dat de interactie tussen telefoon en computer nagenoeg perfect werkt. Je kunt dus tijdens een meeting op je smartphone aantekeningen maken en deze vervolgens later thuis op je pc verder uitwerken.

2. Wunderlist
Lekker afvinken wat je klaar hebt en makkelijk zien wat je vandaag nog moet doen. To-do lijsten zijn heel fijn als geheugensteuntje en soms ook als motivatie om gewoon wat productiever te zijn. Wunderlist is een van de populairste to-do apps, te gebruiken op desktop, tablet en smartphone waarna hij vervolgens ook netjes synchroniseert op de andere apparaten waar je de app op gebruikt.

In Wunderlist kan je lijsten opstellen, opslaan en de items afvinken op het moment dat deze zijn afgerond. De lijsten kunnen in mappen worden gesorteerd. Daarnaast kan je bij ieder toegevoegd list-item opmerkingen toevoegen. Uiteraard kun je lijsten delen met vrienden, familie, collega’s of andere bekenden. Zo kan je met meer mensen tegelijk dezelfde lijst afwerken en zie je wat de anderen hebben gedaan, of niet hebben gedaan natuurlijk. De verschillende items kun je deadlines en herinneringen meegeven, zodat je het niet vergeet. Als je werkt in een gedeelde lijst met anderen, dan ontvang je zelfs notificaties op je telefoon en in je e-mail die vertellen wat er daadwerkelijk door wie is uitgevoerd.

3. Toggl
In de juridische wereld wordt er natuurlijk veel op uurbasis gewerkt. Maar ook voor andere ondernemers is een app om je uren te registreren een uitkomst. Natuurlijk kun je zelf aan de slag met excel, maar het is veel makkelijker om gewoon een timer aan te zetten in een app als Toggl. Je kunt je uren in deze app overigens ook achteraf invoeren. Zeker handig als je dus vaak aan verschillende klanten en projecten besteedt. De app maakt hier overzichtelijke grafieken en pie-charts van. Toggl is er in een betaalde en gratis variant.

4. Parkeer apps
Ben je als ondernemer vaak onderweg, dan is een handige parkeerapp, als ParkMobile of Yellowbrick, een uitkomst. Met de apps betaal je niet alleen je parkeergeld, je ziet ook gelijk waar de parkeerplaatsen in je omgeving zijn (wel even je locatie aanzetten). Zo betaal je altijd voor de exacte tijd dat je ergens staat. Bovendien kan je, als je een auto van de zaak rijdt, de parkeerkosten van de winst aftrekken en je hebt altijd automatisch een factuur voor de administratie.

5. Forest
Veel mensen hebben moeite om focus te houden. Overal om ons heen vinden we tegenwoordig immers afleiding en met name de telefoon zorgt ervoor dat we snel weer iets anders aan het doen zijn. De app Forest zorgt ervoor dat je je smartphone aan de kant legt, terwijl je die belangrijke klus afmaakt.

Je stelt een timer in voor hoe lang je gefocust aan de slag wilt, zonder aan je telefoon te zitten. Lukt dit, dan wordt je beloond met een boompje. Terwijl de timer afloopt, groeit je boom. Ga je toch met je telefoon aan de slag? Dan gaat je hij dood. Het doel is om uiteindelijk een heel bos aan te planten, maar let op; de dode bomen blijven ook zichtbaar!

Leuke bijkomstigheid: Forest werkt samen met organisaties die zich inzetten voor het planten van meer echte bomen.

6. Telefonie app
Geen Skype of Whatsapp, maar een telefonie app die is afgestemd op de vaste telefoon van kantoor. Maak je gebruik van een dergelijke app dan bepaal je zelf met welk nummer je uitbelt (vast of mobiel) en als je een keer niet bereikbaar bent kan je dat met je app regelen. Bovendien raadpleeg je met één klik het centrale adresboek, heb je inzicht in recente gesprekken, chat of bel je met een collega, of zie je of iemand bereikbaar is in de favorietenlijst.

Wil je gebruik maken van een telefonie oplossing met handige app? Dan kies je bij Helder Telecom & ICT voor Helder Managed Xelion of voor Helder Managed Voice met de Reach app.