Nieuws & blogs

Slim gebruik van de zakelijke telefoon

/

Dimmen Wesdijk - Helder Telecom & ICT

19 februari 2019

Het komt zelden voor, maar soms is de batterij van mijn telefoon bijna (of zelfs helemaal) leeg zonder dat ik een oplader of powerbank bij de hand heb. Een aantal jaar geleden zou er niks aan de hand zijn geweest, maar tegenwoordig zorgt dit toch voor een klein stressmomentje. Dit zijn tevens de momenten waarop ik me eens te meer besef hoe afhankelijk we zijn geworden van onze mobiele telefoon. Niet alleen voor privégebruik vind ik hem onmisbaar, maar juist ook op zakelijk vlak is hij de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden.

Meer ‘smart’ dan ‘phone’
De sneltreinvaart waarmee de mobiele telefoon zich de afgelopen jaren een plekje heeft verworven in ons leven is ongekend. Dit heeft hij echter niet voor elkaar gekregen met enkel de optie tot bellen. Tegen de collega’s op kantoor zeg ik wel eens gekscherend, dat de smartphone tegenwoordig meer ‘smart’ is dan ‘phone’. Maar als je er heel nuchter naar kijkt, dan is dit ook gewoon zo. We gebruiken hem als krant, radio & TV. Willen we alle ins & outs weten van onze vrienden (en vage bekenden) dan is er Social Media, of een berichtenapp zoals WhatsApp. We verrichten betalingen, spelen er spelletjes mee en gebruiken hem als GPS. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een app voor ontwikkeld.

De zakelijke smartphone
Anno 2019 wordt de smartphone ook meer en meer geïntegreerd in ons zakelijk bestaan. Ik durf zelfs te stellen dat de mobiele telefoon in de toekomst essentieel zal zijn voor het succes van een onderneming. Maar hoe dan? Voor welke zakelijke activiteiten kan je tegenwoordig ook je smartphone gebruiken?

Zo is het vandaag de dag niet meer nodig om twee telefoonnummers te communiceren. Met een vast-mobiel integratie komen de oproepen die bestemd zijn voor vaste nummers binnen op de mobiele telefoon. Verder maken alle zakelijke gebruikers al gebruik van een app om de email-cliënt op de telefoon te zetten, alsook het agenda beheer. 

Maar er is nog veel meer mogelijk! Microsoft heeft haar officeprogramma’s beschikbaar op mobiel. Veel CRM-pakketten bieden tegenwoordig een mobiele app, waardoor uw klantdossiers overal beschikbaar zijn. En wellicht vindt u het ook handig om een app te gebruiken waarmee u gelijk tijd kunt schrijven na een afspraak bij uw cliënt, of om tussen 2 afspraken door toch nog iets te dicteren. Bent u leaserijder, dan maakt u wellicht al gebruik van een parkeerapp of rittenregistratie. We kunnen het zelfs regelen dat de zakelijke gesprekken die je in de auto voert in je urendeclaratie pakket verschijnen op kantoor.

Zakelijk gebruik vs privégebruik
Het mag duidelijk zijn dat de smartphone, niet meer weg te denken is uit ons leven. Zowel zakelijk als privé kunnen we niet meer zonder! Maar met alle apps die door elkaar gebruikt worden, rijst de vraag hoe u de beveiliging van uw telefoons kunt waarborgen. 

Om deze beveiliging te kunnen garanderen heeft u een Mobile Device Management (MDM) Systeem nodig. Met een dergelijk systeem kunt u alle smartphones en tablets, onafhankelijk van het type toestel, netwerk of besturingssysteem, beveiligen. MDM systemen zijn er in verschillende vormen en maten. Wij hebben ervoor gekozen om ons MDM-systeem standaard onder te brengen in onze Helder Zicht Serviceabonnementen. Dit omdat wij het enorm belangrijk vinden dat onze klanten kunnen werken met en vanaf een goed beveiligde mobiele telefoon.

Mocht u vragen hebben over Helder Zicht neem dan contact op met één van onze accountmanagers. 

En mocht u willen weten hoe u uw smart devices efficiënter kunt inzetten voor zakelijk gebruik, ook dan bent u bij ons aan het juiste adres. Bovendien krijgt u bij alle toestellen die u bij ons besteld een gratis een powerbank, zodat u in ieder geval geen stressmoment hoeft te ervaren.