Nieuws & blogs

U wilt een gaatje geen boor: Het vinden van de juiste technologische oplossing bij advocatenkantoren

/

Mohamed Ahmed

30 mei 2018

Advocatenkantoren staan onder druk van klanten om de kosten te verlagen en tegelijkertijd de efficiency te verhogen. Gewoon meer doen met minder. Om deze schijnbaar tegenstrijdige eisen met elkaar te verzoenen, wenden veel advocatenkantoren zich tot technologie als oplossing. Het probleem is dat bedrijven zich maar al te vaak richten op de technologie zelf. De nadruk zou moeten liggen op de problemen die door de technologie opgelost moeten worden.

Wanneer bedrijven in technologie investeren zonder te omschrijven welke uitdagingen ze willen aangaan, beginnen ze al fout. Teleurstelling is onvermijdelijk, bedrijven geven uiteindelijk vaak de schuld aan de niet werkende technologie, maar de schuld ligt eigenlijk niet bij het onjuist definieren van het probleem, de juiste oplossing te kiezen en vervolgens uit te voeren.

Definieer het probleem

‘Je wilt geen boor. Je wilt een gaatje. Een eenvoudige analogie, maar het werkt. Wanneer iemand een boor koopt, wil hij eigenlijk geen boor. Wat ze willen is een bepaald gat en ze geloven, met de beschikbare informatie, dat een boor de beste manier is om dat gat te maken. Hetzelfde geldt voor de technologie bij advocatenkantoren. Laten we het voorbeeld van Spraakherkenning gebruiken, bedrijven willen Spraakherkenning niet alleen omwille van de technologie. Ze zoeken eerder naar een oplossing voor een specifiek probleem, en de technologie die dat het beste doet. Het gaat niet om de technologie zelf, maar om de resultaten, het voordeel en de waarde die ze oplevert. Succes begint met het duidelijk identificeren van het probleem. Bepaal eerst de uitdaging die uw bedrijf wil aangaan.

Oplossingen identificeren

Als na het uitvoeren van een complete analyse wordt vastgesteld dat het bedrijfsprobleem trage documentverwerking is. Hierbij hebben supportmedewerkers te weinig tijd voor taken met meer toegevoegde waarde in tegenstelling tot typen van dictaten. Dan worden de problemen geïdentificeerd en kan bepaald worden wat het tastbare voordeel is dat u wilt bereiken. Laat u niet meeslepen door de technologische mogelijkheden, in plaats van door de waarde die het biedt.

Succesvolle uitvoering, communicatie en goedkeuring

Spraakherkenning is de technologie die je nodig hebt, maar nu? Hetmeest voor de hand liggend is beginnen met de 80:20 regel. 80% van het resultaat zal worden bereikt door 20% inspanning. Dit principe zorgt voor snellere levering door ervoor te zorgen dat 80% van het personeel dat door de technologie het meest geholpen is de technologie ook gebruikt.

In het geval van spraakherkenning zijn dit de auteurs en -ondersteuners waarvan het waarschijnlijk is dat ze de nieuwe technologie zullen overnemen. De voordelen? Auteurs: in enkele seconden kunt u uw stem omzetten in tekst, met een nauwkeurigheid van meer dan 97% - wat tijd bespaart en u in staat stelt zelfstandiger te zijn. Ondersteuning: u hoeft niet langer vanuit het niets te typen, U kunt eenvoudig de geconverteerde tekst proeflezen, de doorlooptijd van documenten verkorten en op uw beurt meer capaciteit bieden om taken met meer toegevoegde waarde uit te voeren.

Het leveren van iets operationeels dat aan 80% voldoet is niet alleen haalbaar, maar een betere focus dan met extra inspanning proberen om de resterende 20% te bereiken. Zodra men de directe voordelen begrijpt kan de 80% de acceptatie door de rest van het bedrijf helpen. 

Als u definieert wat essentieel is en dat in gedachten houdt terwijl u werkt aan de implementatie van de oplossing, zult u eerder de vruchten plukken die de technologie te bieden heeft. Verandering kan ontmoedigend zijn, maar het bedrijf dat de moed heeft om uitdagingen aan te gaan en veranderingen door te voeren, zal het meest succesvol zijn.