Vijf reden om internetbellen te omarmen
Ik geef graag vijf redenen waarom u uw centrale los mag laten en niet bang hoeft te zijn voor bellen in de cloud.
1. Functie- en nummerbehoud
Doordat de bestaande conventionele providers, zoals Avaya, hun horizon verbreden met internetbellen, kunt u vasthouden aan traditionele functies maar dan via internet. Ook behoudt u uw bestaande vaste nummers. Dat wat verandert is de techniek. Net als de toestellen en uw telefoonrekening.
2. Lage hardware investering
Mobiel bellen wordt steeds meer gemeengoed. De vaste toestellen verdwijnen langzaam van het toneel. Een nieuwe telefooncentrale is erg duur in aanschaf, waardoor dit het moment kan zijn over te stappen op internet bellen. Je koopt dan én geen nieuwe centrale - je gebruikt de centrale in de cloud van de provider - én gebruikt het mobiele toestel of de computer als beltoestel.
3. Bellen is goedkoper
Niet alleen de hardware investering, maar ook de belkosten zijn voordeliger als u belt in de cloud. Bovendien zegt u uw vaste lijn op wat ook aanzienlijk in de kosten scheelt.
4. Flexibiliteit
Met internetbellen betaalt u alleen voor wat u nodig heeft en schaalt u snel op en af. Met bijvoorbeeld een app beheren medewerkers – die steeds vaker onderweg zijn – de bereikbaarheid. U kiest zelf of u bepaalde updates wenst en u heeft voor zowel de nieuwe als de oude garde een oplossing die bij hun werkwijze past.
5. Mobiel-vast geïntegreerd bellen is de toekomst
Medewerkers werken steeds vaker buiten de kantoormuren. Dit heeft consequenties voor de bereikbaarheid. De wens om via de bekende vaste telefoonnummers overal bereikbaar te zijn groeit en inherent daaraan ook het aantal mobiel-vast geïntegreerde oplossingen. Integratie van deze twee werelden zorgt dat ‘vaste’ functies ook op de mobiele telefoon beschikbaar komen. Cloud telefonie maakt deze mix eenvoudig mogelijk.