Nieuws & blogs

Steven van Belleghem hoofdspreker PLEIT2018

20 december 2017

Hoe houdt u focus op de cliënt in een digitale wereld; Steven vertelt het u tijdens PLEIT2018. Deze internationale spreek- en schrijfhit neemt u mee op een verrassende reis naar de wereld van moderne cliëntbenadering, waarin ook – jaja, schrik niet – ‘bots’ een rol spelen. 

Juiste mix in moderne communicatiekanalen

We leven in een uitdagende tijd, waarin door cliënten veel interactie verwacht wordt. Het heeft grote voordelen voor cliënten en kantoren om meer digitaal zaken te doen, het gaat gewoonweg sneller en met meer gemak. Daarnaast hebben we te maken met duizelingwekkend veel kanalen om in te zetten voor het klantcontact; persoonlijk, telefonisch, e-mail, websites, WhatsApp en social media. Daarnaast groeit de concurrentie en dat allemaal samen geeft druk. Het is om die reden geen overbodige luxe te investeren in klantbeleving en –binding om marktaandeel te verwerven en te behouden. Het is alleen voor juridische kantoren een uitdaging om hier de juiste mix in te vinden. Hoe ga je in hemelsnaam dat varkentje wassen? 

Neem contentmarketing als voorbeeld. Veel kantoren geven veel geld uit aan het zoveel mogelijk produceren van content, maar slaan de plank mis aangezien het een ‘relevante’ verhaallijn mist. Hoe u met minder, meer resultaat krijgt als het gaat om ‘customer experience’ vertelt Steven u. Boeiend en continu prikkelend leert Steven u om u in te leven in cliënten en vertelt over de rol van automatisering en kunstmatige intelligentie hierbij. Hij neemt angst weg, bouwt opportunisme in en zet aan tot nadenken. Een grote portie kennis mixt hij met voorbeelden en amusement, waardoor zijn speech voor iedereen tot de verbeelding spreekt. 

Steven van Belleghem

Over Steven

Steven is een expert met betrekking to klantgerichtheid in een digitale wereld en is een populaire spreker in binnen- en buitenland. In zijn keynote presentaties neemt Steven op een slimme, enthousiaste en inspirerende manier zijn publiek mee op een reis naar de wereld van moderne klantrelaties.

Steven is de auteur van vier bestsellers. Hij werd bekend door zijn eerste boek, The Conversation Manager, dat de prijs won voor het meest innovatieve marketingboek van 2010. Steven schreef ook The Conversation Company, When Digital Becomes Human (beste marketingboek van 2015) en zijn meest recente boek, Customers The Day After Tomorrow. Meer dan 100.000 exemplaren van zijn boeken werden verkocht en ze worden in 7 talen gepubliceerd. Customers The Day After Tomorrow is genomineerd voor de prijs van het beste internationale bedrijfsboek.

Meer informatie over Steven vindt u op: http://stevenvanbelleghem.com

 

Robot en mens samen sterk voor de cliënt

Ook komt de rol van ‘machines’ en de manier waarop ze met algoritmes de keuze van cliënten kunnen beïnvloeden aan bod. Juist deze robots gaan in de toekomst veel werk voor de juridische sector wegnemen. Ja, ook op kleine schaal en betaalbaar en zij helpen u echt bij het beter leren kennen van uw cliënt. Stelt u zich eens voor dat een prospect over enkele jaren zijn persoonlijke ‘bot’ (denk Google home) vraagt om op zoek te gaan naar een arbeidsrecht-advocaat in de buurt. Zelf hoeft hij Google niet meer door te spitten, dat doet zijn bot. Hiermee wordt direct het zoekgedrag van mensen beïnvloed door deze machines. Voelt het vreemd, beangstigend, interessant of juist mega-ontastbaar? Geen probleem voor Steven. Hij zorgt voor inspiratie zodat u met ideeën naar huis gaat en concreet aan de slag kunt met ‘customer experience’. Gewoon morgen en ook zonder ‘bot’.