Nieuws & blogs

Exclusieve Ronde Tafel: Digitale klantrelaties in de juridische praktijk

8 mei 2018

Tijdens PLEIT2018 host Jochem Koole de Ronde Tafel ‘Digitale klantrelaties in de juridische praktijk’ met hoofdspreker Steven van Belleghem als tafelheer.

Aan de Ronde Tafel bespreken zij de keynote van Steven en de relevantie van zijn boodschap voor de juridische praktijk. De ervaring, visie en mening van de deelnemers wordt hierbij zeer op prijs gesteld. Het doel van deze open discussie is om van de boeiende visie van Steven de praktische vertaling naar de dagelijkse praktijk te maken. De uitdagingen van het juridische domein komen op tafel en samen met de deelnemers worden de stappen besproken om de cliënt binnen te halen en te houden. 

De uitdaging: iedereen is ‘cliëntfacing’

In de juridische dienstverlening heeft vrijwel iedere medewerker contact met de cliënt. Een moderne cliëntrelatie opbouwen is daarom de verantwoordelijkheid van iedereen. En een enorme uitdaging. Hoe zorgt u er voor dat er geen tijd meer verspild wordt aan ‘yesterday’s shit’ - om in Stevens woorden te blijven? Hoe creëert u binnen kantoor ruimte om digitalisering toe te passen en welke rol is weggelegd voor bots en algoritmes?

Deze Ronde Tafel is alleen op uitnodiging bij te wonen. Genodigden hebben een persoonlijke uitnodiging ontvangen.

 

Steven van Belleghem

Keynote Steven van Belleghem

We leven in een uitdagende tijd, waarin door cliënten veel interactie verwacht wordt. Het heeft grote voordelen voor cliënten en kantoren om meer digitaal zaken te doen, het gaat gewoonweg sneller en met meer gemak. Daarnaast hebben we te maken met duizelingwekkend veel kanalen om in te zetten voor het klantcontact; persoonlijk, telefonisch, e-mail, websites, WhatsApp en social media. Ook groeit de concurrentie en dat allemaal samen geeft druk. Het is om die reden geen overbodige luxe te investeren in klantbeleving en -binding om marktaandeel te verwerven en te behouden. Het is alleen voor juridische kantoren een uitdaging om hier de juiste mix in te vinden. Hoe gaat u in hemelsnaam dat varkentje wassen? 


 

Jochem Koole

Over Jochem Koole

Jochem Koole helpt bedrijven bij het ontwikkelen van waardeproposities, het innoveren van dienstverlening en het optimaliseren van marketing en sales. Meer online, beter meetbaar en vooral persoonlijker. Daar draait het volgens Jochem allemaal om. Hij heeft een achtergrond als marketeer en projectmanager. Werkte van 2011 tot 2013 als social business consultant bij Deloitte en inmiddels alweer 5 jaar als onafhankelijk consultant en projectmanager voor klanten als Berenschot, EY en Loyens & Loeff.