PLEIT 2.0: hoe maak je iets dat goed is nog beter?

Profile picture

Claudia Heemskerk
11 jul 2017

Ieder jaar meer bezoekers, ieder jaar een uitgebreider programma, ieder jaar een ruimere locatie, meer aansprekende namen en meer sponsoren. Het succes van PLEIT groeide elk jaar door. En daarom schreven we ons als organisatie van PLEIT in voor de Gouden Giraffe, dé award voor de Nederlandse evenementenbranche.

En PLEIT werd genomineerd; stond in de finale! Een enorme kroon op keihard werken aan een sterk merk.

Toekomstbestendig
Dat het merk staat en PLEIT een sterk concept is, werd tijdens de pitches voor de Gouden Giraffe en in het jurycommentaar duidelijk. Maar tegelijkertijd zorgde het ook voor een betere focus: meer bezoekers en een uitgebreider programma betekenen immers niet automatisch ook meer kwaliteit. De reacties uit de evaluatie zijn veelal lovend, maar het is ook goed om regelmatig te checken of iets dat goed is nog beter kan. En dat moment is er nu voor PLEIT.

Met de organisatie van PLEIT willen we dit unieke ICT evenement voor de juridische sector toekomstbestendig maken. Dan is het nodig om kritisch te kijken naar de ingrediënten die een evenement relevant maken. Daarvoor zijn we de afgelopen maanden met diverse partijen uit de markt, met ambassadeurs, partners, leveranciers en sprekers in gesprek gegaan.

Kennis voor iedereen
De focus ligt voor PLEIT altijd op kwaliteit en inhoud, op kennis. Dat wilden we beslist zo houden. PLEIT is geen commercieel feestje, het is geen beurs of leveranciers-dag. Wel zijn de leveranciers essentieel, met name in de inhoudelijke bijdrage die zij leveren. PLEIT is kosteloos en daarmee toegankelijk voor de doelgroep, ongeacht de omvang van een kantoor. Dat willen we ook graag zo houden.

Dat brengt ook mee dat PLEIT kennis op diverse niveaus moet blijven bieden, kennis voor vandaag en strategische kennis. Kennis voor de ICT verantwoordelijke en betrokkenen uit alle lagen van de organisatie. Bovenstaande zijn allemaal aanknopingspunten om PLEIT beter te maken, zowel voor de bezoeker als voor de partners en leveranciers die PLEIT mogelijk maken.

Planning
Ook is gesproken over het moment in het jaar. PLEIT vindt altijd plaats in oktober. Voor veel juristen een drukke maand waarin veel (internationale) congressen worden georganiseerd. We kregen als feedback dat oktober minder geschikt is om actiepunten direct op te pakken in de interne organisatie. Deze feedback heeft zoveel nuttige informatie opgeleverd waar we als organisatie mee aan de slag willen, dat we de volgende beslissing hebben genomen: PLEIT inhoudelijk perfectioneren en verplaatsen naar juni 2018.

Hetzelfde maar beter: PLEIT 2.0
Zoals gezegd blijven de hoofdingrediënten voor PLEIT gelijk. Maar een aantal zaken zullen ook bewust anders gaan.

Zo zal het bezoekersaantal op maximaal 500 worden vastgesteld. Dat betekent tijdig aanmelden. Thema’s zullen ook direct afgestemd worden op de actualiteit. Denk bijvoorbeeld aan de invoering van de General Data Protection Regulation (GDPR) op 25 mei 2018. Workshops en kennissessies zullen nog praktischer worden ingericht. Daarnaast zal er afwisseling zijn tussen hands-on sessies en strategische sessies. Ook zal er meer ruimte zijn voor diversiteit aan leveranciers, zodat PLEIT niet alleen een kennisdag is, maar ook een uitgelezen moment om te oriënteren op aanbieders in de markt voor ICT voor juristen.

Als organisatie van PLEIT kijken we enorm uit naar PLEIT 2.0 en zijn we ervan overtuigd dat we door middel van bovenstaande veranderingen nog meer toegevoegde waarde kunnen bieden aan de doelgroep. Op de hoogte blijven over PLEIT, schrijf u in voor onze nieuwsbrief of volg onze social media kanalen.


Terug naar overzicht